Jawab Ucapan Salam Wajib Hukumnya

Thursday, October 15, 2009

Hari bersejarah bagi adik bongsuku..


pagi ini, 15hb oktober 2009. saya telah pergi ke KLIA untuk menghantar adik bongsu saya melanjutkan pelajaran ke Timur tengah (Mesir) dalam mencari dan mendalami ilmu agama. walaupun hari ini hari bekerja, namun saya mengambil keputusan untuk meraikan pemergian adik saya dengan mengambil cuti rehat saya yang masih ada. oleh sebab pemergiannya mengambil masa 4 tahun untuk menamatkan pengajiannya..saya mengambil kesempatan ini untuk bersua dengan memberi kata-kata semangat dan bermaafan sementara diberi kesempatan waktu oleh Ilahi. dia merupakan wakil yang kedua dan terakhir dari keluarga kami melanjutkan pengajian di Timur tengah walaupun sebelum ini saya juga berpeluang melanjutkan pejaran ke Timur tengah pada tahun 1999 namun saya menolak kerana hati saya terlalu sayangkan Malaysia untuk ditinggali pada saat itu. namun saya berbangga dengan adik saya kerana setelah banyak kali saya dan abang-abang yang lain memberi semangat kepadanya supaya menyambung pelajaran ke sana akhirnya dia gunakan peluang dan kesempatan ini untuk terbang jauh menuntut ilmu.. terima kasih Ya Allah kerana Engkau bukakan hatinya untuk berjihad menuntut ilmu di bumi Anbiya'.

No comments:

Post a Comment